4ο Δημοτικό Σχολείο Καρπενησίου Erasmus+ ΚΑ1

Δελτίο Τύπου

4ο Δημοτικό Σχολείο Καρπενησίου

Erasmus+ ΚΑ1

«Π.Ρ.Α.Σ.Ι.Ν.Ο. (Περιορίζω τη Ρύπανση, Αποδέχομαι, Συμμετέχω Ισότιμα, Νοιάζομαι για Όλους) στους μαθητές:

Από τη Μεσόγειο στον Αρκτικό Κύκλο και πίσω»

 

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε η πρώτη κινητικότητα των εκπαιδευτικών του 4ου Δημοτικού Σχολείου Καρπενησίου που πραγματοποιήθηκε στην πόλη Kemi της Φινλανδίας κατά το χρονικό διάστημα 26 Φεβρουαρίου έως 4 Μαρτίου 2023, μετά την έγκριση από το Ίδρυμα Κρατικών υποτροφιών (ΙΚΥ) του εκπαιδευτικού προγράμματος Erasmus+ KA122 με τίτλο «Π.Ρ.Α.Σ.Ι.Ν.Ο. (Περιορίζω τη Ρύπανση, Αποδέχομαι, Συμμετέχω Ισότιμα, Νοιάζομαι για Όλους) στους μαθητές: Από τη Μεσόγειο στον Αρκτικό Κύκλο και πίσω» και κωδικό προγράμματος 2022-1-EL01-KA122-SCH-000078636. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα κινείται σε τρεις άξονες: την περιβαλλοντική εκπαίδευση και την αειφορία, τη συμπερίληψη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες και τον εμπλουτισμό των μεθόδων διδασκαλίας με νέες που ήδη εφαρμόζονται στα σχολεία- εταίρους του εξωτερικού.

Η επίσκεψη αφορούσε στην επιτόπια παρακολούθηση μαθημάτων στα δημοτικά σχολεία Kivikko και Sauvosaari με σκοπό την παρατήρηση και την μελέτη του Φινλανδικού εκπαιδευτικού συστήματος και την ανταλλαγή καλών πρακτικών. Πρόκειται για δυο σχολεία που βρίσκονται στα βόρεια, στην περιοχή της Λαπωνίας και έχουν αρκετά κοινά χαρακτηριστικά με το Καρπενήσι. Έγινε παρακολούθηση μαθημάτων όλων των τάξεων και ειδικοτήτων, της προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών, των διαλειμμάτων, καθώς επίσης και του τρόπου με τον οποίο πραγματοποιείται ένας ημερήσιος περίπατος σε συνθήκες χιονιού και χαμηλών θερμοκρασιών. Επιπλέον, παρακολουθήσαμε μαθήματα σε νηπιαγωγείο αλλά και σε τάξεις στις οποίες φοιτούν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (αντίστοιχο τμήμα ένταξης) αλλά και μαθητές με αναπηρίες (ειδικά σχολεία ενταγμένα στην τυπική εκπαίδευση). Στο ένα από τα δυο σχολεία λειτουργούσε και τάξη υποδοχής μαθητών από την Ουκρανία, ενώ το 45% του συνόλου των μαθητών του ήταν πρόσφυγες ή μετανάστες.

Το σχολείο μας εκπροσώπησαν οι εκπαιδευτικοί Βλάχου Ελένη, Ζυγιάρη Ιωάννα, Σουλιώτη Ελένη και Τσιαμτσιούρη Μαρία. Αντάλλαξαν απόψεις με τους ντόπιους εκπαιδευτικούς γύρω από εκπαιδευτικά και πολιτισμικά θέματα, συζήτησαν για νέες παιδαγωγικές μεθόδους και παράλληλα παρουσίασαν τη χώρα, την πόλη και το σχολείο μας στους μαθητές των δυο σχολείων – εταίρων, αποδεικνύοντας στην πράξη ότι τα οφέλη της συμμετοχής σε ευρωπαϊκά προγράμματα είναι αμφίδρομα, μιας και οι Έλληνες εκπαιδευτικοί δεν υπολείπονται σε τίποτα των εταίρων τους όσον αφορά στην παιδαγωγική τους κατάρτιση και την αποτελεσματικότητά τους στην καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής για τους μαθητές τους.

Οι δραστηριότητες εστίασαν σε συγκεκριμένες ανάγκες εκπαιδευτικών και εκπαιδευομένων και σχεδιάστηκαν από κοινού, ώστε να έχουμε στοχευμένες εκπαιδευτικές εμπειρίες. Σε κάθε περίπτωση οι στόχοι ήταν ρεαλιστικοί και υλοποιήσιμοι, καλύπτοντας πραγματικές ανάγκες της σχολικής μας μονάδας. Συγκεκριμένα, η δια ζώσης παρακολούθηση και συμμετοχή σε καινοτόμα προγράμματα συμπερίληψης οδήγησε στην κατανόηση των εναλλακτικών μεθόδων διδασκαλίας που συμβάλουν στην παροχή ίσων ευκαιριών μάθησης και ψυχοκινητικής ανάπτυξης των μαθητών/τριών μας και έπεται η εισαγωγή τους στην καθημερινή μας πρακτική, φυσικά μετά από προσαρμογή στα δικά μας δεδομένα και ανάγκες. Στοχεύοντας στην καλλιέργεια “πράσινων” δεξιοτήτων και οικολογικής συνείδησης, οι βιωματικές δράσεις που παρακολουθήσαμε θα συμβάλουν σε μια ομαλή και όσο το δυνατό ασφαλέστερη ενσωμάτωσή τους στο αναλυτικό πρόγραμμα και τη φιλοσοφία της σχολικής μας μονάδας. Η βιωματική προσέγγιση των νέων μεθόδων διδασκαλίας που εφαρμόζονται στους φορείς υποδοχής θα οδηγήσει στην συμπερίληψη καινοτόμων πρακτικών προσαρμοσμένων στις δικές μας ανάγκες και απαιτήσεις.

Σε συνέχεια των δράσεων διάχυσης των αποτελεσμάτων του προγράμματος, θα πραγματοποιηθούν συναντήσεις και παρουσιάσεις σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, ενώ έπεται και μια ακόμη κινητικότητα στο CEIP San Bartolome στην Οριχουέλα της Ισπανίας.

Το Δελτίο Τύπου

Print Friendly, PDF & Email
Share