ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΧΑΛΚΙΔΑΣ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS+

LovABLE: Sex education for children with disabilities in early age school – Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση για παιδιά με αναπηρίες στην προσχολική ηλικία)

Κωδικός Έργου

2023-2-EL01-KA210-SCH-000174526

Συνολική διάρκεια

22 μήνες (01/04/2024-31/01/2026)

Εταίροι

  • ΜΚΟ Challedu, Ελλάδα (συντονιστής οργανισμός)
  • Ειδικό Νηπιαγωγείο Χαλκίδας, Ελλάδα (E10265751)
  • Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva Arad, Ρουμανία

Το έργο “LovABLE: Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση για παιδιά με αναπηρίες στην προσχολική ηλικία” στοχεύει στην προώθηση της ένταξης των παιδιών με αναπηρίες στην εκπαίδευση σχετικά με την ανθρώπινη ανατομία, την αυτογνωσία, τα ανθρώπινα δικαιώματα, τις υγιείς συναισθηματικές σχέσεις, τη συναίνεση, την υγιεινή, την ιδιωτικότητα, την ασφάλεια, τη σεξουαλικότητα.

Αν και η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση αποτελεί μέρος του προγράμματος σπουδών, στα περισσότερα σχολεία της Ε.Ε., στην χώρα μας δεν ισχύει κάτι τέτοιο και ειδικά για τα παιδιά με αναπηρίες στην προσχολική ηλικία.

Μελέτη του Πανεπιστημίου Montclair State (Goldfarb, 2020) αποκαλύπτει ότι η συνολική σεξουαλική διαπαιδαγώγηση θα πρέπει να ξεκινάει ήδη από το νηπιαγωγείο. Αυτό μπορεί να αποτρέψει τη σεξουαλική κακοποίηση παιδιών και τη βία από συντρόφους, να αυξήσει την εκτίμηση για τη σεξουαλική διαφορετικότητα και να βελτιώσει το περιβάλλον για τους/τις μαθητές/τριες ΛΟΑΤΚΙ (παιδιά με διαφορετικό σεξουαλικό προσανατολισμό ή/και ταυτότητα φύλου). Μπορεί επίσης να οδηγήσει σε βελτιωμένες αυτοπροστατευτικές δεξιότητες, βελτιωμένη γνώση του κατάλληλου/ακατάλληλου αγγίγματος και αυξημένη επικοινωνία μεταξύ γονέων και παιδιών.

Οι συγκεκριμένοι στόχοι (OBJ) που το έργο “LovAble” επιδιώκει να επιτύχει είναι:

OBJ1. Ανάπτυξη και εφαρμογή υψηλής ποιότητας σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στην προσχολική ηλικία, για παιδιά με αναπηρίες. Αυτό συνδέεται με την κύρια προτεραιότητα του έργου “Ανάπτυξη υψηλής ποιότητας συστημάτων προσχολικής εκπαίδευσης και φροντίδας”.

OBJ2. Υποστήριξη εκπαιδευτικών παιδιών με αναπηρίες, με υλικό και μεθοδολογία για την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στην προσχολική ηλικία, στα μαθήματα και τις καθημερινές πρακτικές τους. Αυτό συνδέεται με την επιπλέον προτεραιότητα “Υποστήριξη εκπαιδευτικών, διευθυντών/τριών σχολείων και άλλων εκπαιδευτικών επαγγελμάτων (Σχολείο)”.

OBJ3. Ένταξη των παιδιών με αναπηρίες στη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Αυτό συνδέεται με την επιπλέον προτεραιότητα “Ένταξη και Πολυμορφία (Οριζόντια)”.

Τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα από το έργο “LovAble”, σχετικά με την επίτευξη των προαναφερθέντων στόχων και προτεραιοτήτων είναι:

  1. Ανάπτυξη της μεθοδολογίας LovAble, η οποία απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, επαγγελματίες που εργάζονται με παιδιά με αναπηρίες και γονείς, σχετικά με την σεξουαλική διαπαιδαγώγησή τους.
  2. Υλοποίηση μιας δραστηριότητας εκπαίδευσης εκπαιδευτικών και επαγγελματιών που εργάζονται με παιδιά με αναπηρίες, για την αναβάθμιση των δεξιοτήτων τους στη μεθοδολογία και τις κατευθυντήριες γραμμές του LovAble.
  3. Υλοποίηση τοπικών εργαστηρίων με την κοινότητα του σχολείου (γονείς, εκπαιδευτικούς, επαγγελματίες, φροντιστές/τριες κ.λπ.).
  4. Υλοποίηση τοπικών πιλοτικών δραστηριοτήτων μη τυπικής/τυπικής εκπαίδευσης – εργαστηρίων με παιδιά με αναπηρίες.
  5. Εκδηλώσεις LovAble που θα προωθούν τη μεθοδολογία του έργου και τα αποτελέσματά του σε ευρύτερο κοινό (τοπική κοινότητα, φορείς λήψης αποφάσεων κ.λπ.).

Επιπλέον, η σύμπραξη έχει σχεδιάσει δύο διακρατικές συναντήσεις έργου, μία στην αρχή του έργου (εναρκτήρια συνάντηση) και μία στο τέλος (τελική συνάντηση) για την ομαλή προετοιμασία, συνεργασία και ολοκλήρωση του έργου.

 

 

Share