ss21

SUPERVISING SCHOOLS IN THE 21ST CENTURY:

DIGITAL TOOLS AND IMPROVEMENT PLANS

SS21DTIP

Project Reference: 2018-1-ES01-KA201-049937

Διάρκεια:  01-09-2018 έως 31-12-2020

 

Περίληψη

Η απαίτηση για προσφορά ποιοτικής εκπαίδευσης που να επιτρέπει την επιτυχία σε όλους τους μαθητές έχει ωθήσει όλα τα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα, τα σχολεία τους και τους υπεύθυνους για αυτά να προσπαθήσουν να σχεδιάσουν στρατηγικές, τεχνικές και εργαλεία για την καλύτερη επίτευξη αυτού του τελικού στόχου. Τα τελευταία είκοσι χρόνια έχουν καταβληθεί πολλές προσπάθειες για την ανάπτυξη διαδικασιών αξιολόγησης των σχολείων που διασφαλίζουν την ποιότητα και, ως εκ τούτου, η εφαρμογή εσωτερικών και εξωτερικών σχεδίων βελτίωσης έχει γίνει ένα από τα βασικά στοιχεία για την ανάπτυξη των σχολείων σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.

Το Έργο «Εποπτεία Σχολείων στον 21ο Αιώνα: Ψηφιακά Εργαλεία και Σχέδια Βελτίωσης» (SS21DTIP) επιδίωξε να ενισχύσει τις διαδικασίες βελτίωσης που λαμβάνουν χώρα στα σχολεία με την περιγραφή διαδικασιών και τεχνικών και τη δημιουργία εργαλείων που έχουν ως στόχο να επιτρέψουν στα σχολεία να ασχοληθούν με εκπαιδευτικά στοιχεία και να βρουν βελτιωμένες στρατηγικές διδασκαλίας, μάθησης και διαχείρισης. Με άλλα λόγια, το SS21DTIP είχε ως στόχο να συμβάλει σε μια μοναδική και καινοτόμο εικόνα για την αξιολόγηση των σχολείων, βοηθώντας τα σχολεία με αυτό που αποτελεί το επίκεντρο των αποτελεσματικών δραστηριοτήτων σχεδιασμού, της εσωτερικής αξιολόγησης και των διαδικασιών σχεδιασμού.

Λαμβάνοντας υπόψη όλες τις ανάγκες και τους στόχους που αναφέρθηκαν παραπάνω, το Έργο αυτό είχε τους ακόλουθους στόχους:

  1. Προσδιορισμός διαστάσεων, κριτηρίων, στρατηγικών και καλών πρακτικών που συνδέονται με τη βελτίωση των σχολείων.
  2. Παροχή στους φορείς των επιθεωρήσεων εκπαίδευσης και στο επαγγελματικό προσωπικό που είναι υπεύθυνο για την υποστήριξη των σχεδίων ανάπτυξης των σχολείων νέων προοπτικών ορθών πρακτικών και προσεγγίσεων για τη βελτίωση των σχολείων.
  3. Δημιουργία ενός ανοιχτού διαδικτυακού κιτ εργαλείων για την παροχή σε όσους είναι υπεύθυνοι για τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την αξιολόγηση των σχεδίων βελτίωσης των σχολείων κριτηρίων, στρατηγικών και μέσων για να το κάνουν με αποτελεσματικό τρόπο.
  4. Παροχή στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και στα πανεπιστήμια δεδομένων και πληροφοριών σχετικά με τις διαδικασίες βελτίωσης που αναπτύσσονται σε σχολεία που συνδέονται με συνεργαζόμενα ιδρύματα που συμμετέχουν σε αυτό το έργο.
  5. Προώθηση της ευρωπαϊκής διάστασης όλων των δράσεων και πρωτοβουλιών αυτού του Έργου.

Προκειμένου να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι, το έργο αυτό έχει αναπτύξει τέσσερα πνευματικά προϊόντα:

  1. Ένα δημοσιευμένο άρθρο σχετικά με τον ρόλο των επιθεωρήσεων που υποστηρίζουν τα σχολεία στη λήψη αποφάσεων που βασίζονται σε δεδομένα,
  2. μια έκθεση βασισμένη σε πέντε εθνικές μελέτες περιπτώσεων για τον προσδιορισμό του τρόπου με τον οποίο αναπτύσσονται τα σχέδια βελτίωσης,
  3. ένα κιτ εργαλείων για την ανάπτυξη σχεδίων βελτίωσης που βασίζονται σε δεδομένα
  4. ένα πολύγλωσσο ανοιχτό διαδικτυακό μάθημα σε μορφή ανοιχτής πρόσβασης για την ανάπτυξη και διανομή εκπαιδευτικού υλικού σχετικά με τον τρόπο σχεδιασμού, εφαρμογής και αξιολόγησης ενός σχεδίου βελτίωσης σχολείου.

Τέσσερις οργανισμοί από την Ισπανία, την Ιρλανδία, τη Βουλγαρία και την Ελλάδα έχουν γίνει εταίροι για την υλοποίηση του SS21DTIP: CEYE-JUNTAEX (Consejería de Educación y Empleo- Junta de Extremadura), Dublin City University (DCU), Sofia City University “St. Kliment Odhriski” (SU) και η Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας. Η Επιθεώρηση Εκπαίδευσης της Extremadura έχει, μεταξύ των λειτουργιών της, τη συνεργασία στην προώθηση της συνεχούς αξιολόγησης από τα εκπαιδευτικά κέντρα, της λειτουργίας τους, των προγραμμάτων που αναπτύσσουν, των διδακτικών-μαθησιακών διαδικασιών που εφαρμόζουν και των αποτελεσμάτων των μαθητών τους. Το DCU φιλοξενεί το Κέντρο Αξιολόγησης, Ποιότητας και Επιθεώρησης (EQI), μια διεπιστημονική ερευνητική ομάδα που εξετάζει τον αντίκτυπο της αξιολόγησης και της επιθεώρησης στην εκπαίδευση και σε συναφείς τομείς, και είναι ένα καθορισμένο Πανεπιστημιακό Ερευνητικό Κέντρο. Το Πανεπιστήμιο της Σόφιας έχει προσφέρει εμπειρογνωμοσύνη στον τομέα της σχολικής επιθεώρησης, της σχολικής βελτίωσης και της αυτοαξιολόγησης και της αξιολόγησης από ομοτίμους των σχολείων, καθώς και πλούσια εμπειρία στην έρευνα μελετών περίπτωσης. η Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας είναι ένας αποκεντρωμένος οργανισμός του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στην Ελλάδα με διοικητικές αλλά και παιδαγωγικές αρμοδιότητες, υπεύθυνος για την προώθηση και την παρακολούθηση των καινοτομιών και των μεταρρυθμίσεων του Υπουργείου Παιδείας στην περιφέρεια της Στερεάς Ελλάδας. Όλοι οι εταίροι έχουν αναλάβει την ευθύνη για την ανάπτυξη των τεσσάρων προσδιορισμένων αποτελεσμάτων. Ολόκληρη η συνεργασία έχει συνεισφέρει σε κάθε αποτέλεσμα και έχουν πραγματοποιηθεί τόσο διαδικτυακές όσο και διακρατικές συναντήσεις για την ανάπτυξη των τελικών προϊόντων. Δεσμευμένα για διακρατική χρήση, τα προϊόντα είναι διαθέσιμα στις τέσσερις γλώσσες των εταίρων. Επιπλέον, έχουν πραγματοποιηθεί μια Κοινή Εκπαιδευτική Εκδήλωση Προσωπικού και μια Πολλαπλασιαστική Εκδήλωση. Η πρώτη επικεντρώθηκε στη σημασία της υιοθέτησης μιας συνεργατικής, σχολικής και εμπεριστατωμένης προσέγγισης λήψης αποφάσεων κατά την ανάπτυξη σχολικών σχεδίων. Η Πολλαπλασιαστική Εκδήλωση, η οποία πραγματοποιήθηκε εικονικά σε ένα υβριδικό συμπόσιο, επικεντρώθηκε στη διάδοση των προϊόντων του SS21DTIP σε περιφερειακό, εθνικό και διεθνές επίπεδο.

Το έργο SS21DTIP επιδίωξε να ενισχύσει τις διαδικασίες βελτίωσης που λαμβάνουν χώρα στα σχολεία, επιτρέποντας στα σχολεία να ασχολούνται με εκπαιδευτικά στοιχεία, να βρίσκουν βελτιωμένες στρατηγικές διδασκαλίας, μάθησης και διαχείρισης και να αναπτύσσουν αποτελεσματικές δραστηριότητες σχεδιασμού, διαδικασίες εσωτερικής αξιολόγησης και σχεδιασμού εμπεριστατωμένες σε δεδομένα. Αυτό, μακροπρόθεσμα, θα φέρει μια ποιοτική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσεται η σχολική αξιολόγηση.

Share